30 Nisan 2016 Cumartesi

Bir Acayip Adam

  • Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi benim canım ciğerim
    Kimse bilmez nereli olduğunu
    Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi susar akşam oldumu
    Bir cebinde daskapital
    Bir cebinde kenevir tohumu
    Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi benim canım ciğerim
    Fırtınadan artakalmış bir teknede tevekkül içinde
    Görkemli sakalı ve iğreti parkasıyla
    Gizlediği macerasıyla bir acayip adam yaşardı
    Akşamları susardı ben konuşsam kızardı
    Bir sürgün kasabasıydı bir eski zamandı
    Hazirandı çocuktum evden kaçmıştım
    Gelip ona sığınmıştım
    Küçücük bir koydu sığdı
    Burayı keşfeden belki o oldu
    Uzaktan kasabanın ışıkları yanardı
    İçim anneyle dolardı ağlardım
    Suphi şöyle bir göz atardı
    Gizli bir cigara sarardı ağlardı
    Sonra barışırdık ben flüt çalardım
    Cigara sönerdi ağlardı
    Nerden geldiğini bilmezdim
    Kimsesizdi belki kimliksizdi
    Onun macerası onu ilgilendirirdi
    Kimseye ilişmezdi bir şeylere küfrederdi hep
    Tedirgin bir balık gibi uyurdu
    Bazen kaybolurdu arardım
    Yağmurun altında dururdu
    Bir kalın kitabı vardı cebinde dururdu
    Her gün okurdu ben bir şey anlamazdım
    Kapağını seyreder duymazdım
    Sakallı bir resimdi kimdi ne kadar mütebbessimdi
    Sordum bir gün Suphi'ye
    Söylediklerini niye anlamıyorum diye
    Bildiklerini dedi yüzleştir hayatla
    Ve sınamaktan korkma
    Doğruyla yanlışı o zaman ayırabilirsin
    Ve onu anlayabilirsin
    Sonra gülerdi
    Günlerim yüzlerce ayrıntıyı merak etmekle geçerdi
    Sonra yine akşam olurdu Suphi susardı
    Ben konuşsam kızardı
    Tekneye martılar konardı
    Yüreğim Suphi'ye yanardı ağlardım
    Suphi denize tükürürdü
    Gökyüzünü tarardı ağlardı
    Sonra barışırdık ben flüt çalardım
    Yıldız kayardı ağlardık
    Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi benim canım ciğerim
    Kimse bilmez nereli olduğunu
    Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi susar akşam oldumu
    Bir cebinde daskapital
    Bir cebinde kenevir tohumu
    Suphi Suphi bir acayip adam
    Suphi Suphi benim canım ciğerim
    Bir sürgün kasabasıydı bir eski zamandı
    Hazirandı çocuktum evden kaçmıştım
    Gelip ona sığınmıştım
    Bir gün aksilik oldu annem beni buldu
    Suphi kaçıp kayboldu kasaba çalkalandı
    Olay oldu ben sustum kanım dondu
    Polisler onu bulduğunda tekti felaketti
    Herkes meydanda birikti
    Karakoldan içeri girerken sanki mağrur bir tüfekti
    Ansızın dönüp bana baktı anladın mı dedi
    Anladım dedim anladım
    Ve o günden sonra hiçbir zaman
    Hiçbir yerde hiç ağlamadım
  • Yusuf Hayaloğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder