16 Mart 2016 Çarşamba

Bahar Seli Gibi Dağlar Başında

  • Bahar seli gibi dağlar başında
    Gör nice dur(u)landım nice bulandım
    Bir darü'şşifadan boşanmış gibi
    Sürüyüp zenciri hayli dolandım

    Ömrüm helak ettim (senin) dehrin peşinde
    Yüz bin çile vardır her bir işinde
    Hicran ocağında aşk ateşinde
    Ciğer-kebab oldum gör nice yandım

    Gahi sail gibi düştüm yollara
    Gahi Mecnun gibi kaldım çöllerde
    Bir kısmet cem'ine gurber illerde
    Çok meşakkat çektim çok yuvarlandım

    Bıktım şu sofurun ibadetinden
    Usandım mürşidin icazetinden
    Geçtim o tekkenin kerametinden
    Çille-i felekten bezdim usandım

    Himmeti bu imiş bize pirlerin
    Hizmetin eyledim nice mirlerin
    Hayli müsellimin çok vezirlerin
    Sayesinde bir Dertli'lilk kazandım
  • Şair Dertli

  • Bolu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder